Bezorging en levering van je kleding

Bestel je je kleding online bij John & Nina mode, dan wordt deze duurzaam verstuurd per fietskoerier. Bijkomend voordeel is dat als je voor 11:15 uur besteld het nog dezelfde dag bij je wordt bezorgd!

Wanneer verzenden we jouw bestelling?

Besteldag: maandag
Bestel je maandag voor 17.00 uur? Dan verzenden we jouw bestelling nog de zelfde dag. Als jouw bestelling na 17:00 uur bij ons binnen is, verzenden we op dinsdag.

Besteldag: dinsdag t/m vrijdag
Bestel op dinsdag t/m vrijdag voor 11:15 uur en ontvang jouw pakketje nog de zelfde avond thuis! Bestellingen tussen 11:30 en 17:00 uur verzenden wij op de dag zelf. Bestel je na 17:00 uur, dan verzenden wij een werkdag later.

Besteldag: zaterdag en zondag
Bestel je in het weekend? Dan versturen we jouw pakketje op maandag.

Hoe werkt Fietskoeriers.nl?

kleding-duurzaam-bezorgd-per-fietskoerierBij John & Nina mode worden pakketjes bezorgd via Fietskoeriers.nl. De reden is simpel; pakketten van John & Nina mode moeten zo duurzaam mogelijk worden bezorgd. En zoals het gezegde luidt: Op de fiets vervuil je niets! Hoe werkt dat dan? Alle artikelen die wij versturen worden met cargobikes bij ons opgehaald en naar een overslagplaats van Fietskoeriers.nl gebracht aan de rand van de stad. Daar worden de pakketten verdeeld in twee stromen: pakketten die in de stad door fietskoeriers bezorgd worden en pakketten daarbuiten die DHL gaat bezorgen.

Alle pakketten worden vervolgens overgeladen in groengasauto’s en naar de juiste sorteercentra gebracht. De pakketten voor DHL worden direct naar een DHL-terminal gebracht en bezorgd. Alle overige pakketten worden via het sorteercent rum van Fietskoeriers.nl naar de stad van bezorging gebracht. Daar wordt alles weer overgeladen in cargobikes en het laatste stuk naar je huis neemt de fietskoerier weer voor zijn of haar rekening.

Dus het pakketje wordt niet helemaal op de fiets gebracht?

Nee, de fietskoeriers kunnen veel aan, maar de afstanden in de buitengebieden en tussen de steden kunnen toch beter met groengas-auto’s gereden worden. Zo rijden alle vervoersmiddelen daar waar ze het beste tot hun recht komen: de auto op de snelweg en de fiets in de stad.

Waar rijden die fietskoeriers?

De fietskoeriers van Fietskoeriers.nl rijden al in 33 steden in Nederland. Dat is al gauw goed voor zo’n 4,2 miljoen Nederlanders waarvoor pakketjes op de fiets bezorgd kunnen worden! En Fietskoeriers.nl werkt er hard aan om het aantal steden uit te breiden, dus na verloop van tijd staan de fietskoeriers bij steeds meer Nederlanders op de stoep!

En wat levert dat levert dat dan op aan CO2-besparing?

Door te kiezen voor Fietskoeriers.nl verduurzaamt John & Nina mode nu al ruim 35% van het pakketvolume! En hoe harder Fietskoeriers.nl groeit, hoe hoger het percentage wordt.

En die busjes van DHL? Zijn die wel duurzaam?

Uiteindelijk is het nog altijd duurzamer om de pakketjes die Fietskoeriers.nl zelf niet kan bezorgen met een bestaande vervoerder mee te geven die er toch al rijdt dan zelf met groengasauto’s de weg op te gaan. Daarnaast werkt DHL er ook hard aan om hun bezorging te verduurzamen.

Wanneer bezorgen de fietskoeriers?

Ze bezorgen tussen 18.00 en 22.00 uur. Dan is de kans het grootst dat je thuis bent. Het is ook de reden dat 98% van de pakketten die worden bezorgd door fietskoeriers ook daadwerkelijk worden afgeleverd.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Zeker, zodra je bestelling is geplaatst, krijg je een mail met een track & trace-code. Vul deze code hier in en je weet wat de status van je bestelling is.

Kan ik de bezorgdag wijzigen?

Jazeker, je kunt tot 18:00 uur je bezorgdag bij Fietskoeriers.nl wijzigen. Handig is om dan even contact op te nemen met de klantenservice van Fietskoeriers.nl. Ze zijn te bellen (085 – 273 74 42), whatsappen (06 – 144 35 193), mailen en je kunt ook met ze chatten via deze link. Hou de track & trace-code die je via de mail hebt gehad bij de hand.

Kan ik mijn afleveradres wijzigen?

Tot 18:00 uur kun je je afleveradres wijzigen. Voorwaarde is wel dat het nieuwe adres een beetje in de buurt is. Wel is het dan handig om dan contact op te nemen met de klantenservice van Fietskoeriers.nl. Ze zijn te bellen (085 – 273 74 42), whatsappen (06 – 144 35 193), mailen (info@fietskoeriers.nl) en je kunt ook met ze chatten via deze link. Houd de track & trace-code die je via de mail hebt gehad bij de hand.

Wat als ik niet thuis ben?

Als je niet thuis bent op het moment dat de fietskoerier bij je voor de deur staat zullen ze altijd proberen je pakket bij je buren te bezorgen. Zo vergroten ze de kans dat het pakket in ontvangst genomen wordt en jij van je bestelling kunt genieten. Zodra de fietskoerier een pakket bij je buren bezorgen doen ze natuurlijk altijd een kaartje door je brievenbus met het huisnummer waar je je pakket kunt afhalen.

Lukt het ook bij je buren niet?

Dan proberen ze het gewoon de volgende doordeweekse avond weer tussen 18:00 en 22:00 uur. Dat doen de fietskoeriers drie keer, daarna gaat het pakketje terug naar ons.

Fietsen ze ook met slecht weer?

Jazeker, ze hebben zelfs speciale wielen met spikes voor als het ijzelt of glad is. Natuurlijk zijn er extreme omstandigheden dat er niet wordt gefietst, maar dan houden ze je via de Track & Trace op de hoogte. By the way; het is sinds het bestaan van Fietskoeriers.nl (mei 2016) nog maar 1 keer in 1 stad voorgekomen dat Fietskoeriers.nl het niet verantwoord vond om hun fietskoeriers op pad te sturen. Het zijn echte bikkels.

En als ik nu een supergrote bestelling doe. Kan de fiets koerier dat dan allemaal meenemen?

Je staat verstelt hoeveel een fietskoerier kan meenemen. In een vrachtfiets met aanhanger zit ongeveer net zoveel ruimte als een gemiddelde bestelauto. Nee, een piano of een driezitsbank bezorgen ze (nog) niet.